søndag 1. september 2013

Søndag, og første høstdag

 
 
 
 

 
Ja, nå er det offisielt høst.
Min favorittårstid.
Man kan pakke seg inn i myke varme klær, gå turer i frisk skarp luft, se naturens fine farger og kose seg inne med stearinlys, strikketøy, bøker og god mat.
Jeg kan glede meg over å kjøpe nytt ullundertøy i freshe farger til ungene, og så vidt begynne å planlegge jul.
Men først: dagen i dag.
Burde vært ute på tur, men etter en ukes sykdom har jeg akkurat kommet meg på beina og orker ikke stort annet enn å pusle på hjemme....og psyke meg opp igjen til jobb i morgen.
Eivind kan glede seg til han kommer hjem igjen i dag, høstens første fårikål står å putrer på ovnen og sjokoladekake stekes i ovnen. Søndag :-)


                                


Nå er det veldig lenge siden jeg har bakt, og jeg var ikke i humør til å følge oppskrift, så i dag ble det slumpekake....-med sjokoladebiter :-)
Maths fikk sitte på benken, og pekefinger'n var stadig bort å smakte.

Han ser da ganske fornøyd ut ?

                                


Innimellom strikker jeg litt, har begynt på denne:


                                     






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar