onsdag 30. januar 2013

Dren innleggelse på Drammen sykehus

Siden hørseltesten aldri har gått igjennom, og logopeden kunne se antydning til dårlig hørsel så var det greit å få lagt inn dren i dag.
Vi var jo på kontroll forrige uke og avtalte inngrep innen 3 mnd, men så kom det en avbestilling og vi kunne komme i dag :D
Det var bra!
Det var væske liggende i begge ørene, så de satte dren på begge sider.


På forhånd skulle vi sette på Emla plaster, som er bedøvende. Trur du han ville det eller?
Han syns ikke det var bare bare med denne fastinga heller, han hang i kjøleskapet og skrek etter JUUDUUUTT!!
Etter vi hadde kjørt Nora i barnehagen, så spurte jeg om han ville være med å hente posten.
Nei, da pekte han mot huset, så sa jeg: skal vi gå inn?
"Ja...middag.....pølse"
Hehehe, jeg måtte le......stakkars så sulten.



Det var æsj, nei og off!


Sur og sint på mamman sin..


Når vi kom på sykehuset var det jo rutinesjekk av lege, anestesilege og sykepleier.
Han fikk på en fjong skjorte, og ville bare sitte i vogna si.
Dette var 11.30-12.30 og han var stuptrøtt og uuuutsultet pga av fasting :(

*legg merke til traktoren som alltid er med*


Inngrepet tok 15. min, vi rakk ikke å spise engang før vi kom inn til han på oppvåkningen.


Traktoren var med han hele veien!






Jeg vil skryte masse av ØNH på Drammen sykehus :-)
Selv om dette bare er et ørlite inngrep, så kan man jo som foreldre både grue seg og syns det er skummelt.
Jeg syns det gikk supert.
Maths var rolig og bedagelig. Han pleier jo å være svært skeptisk og kan bli hysterisk i slike situasjoner med masse nye mennensker, men ikke i dag :)
Anestesi legen var barnevennelig, og fortalte oss at han helst ikke brukte beroligende på forhånd....-da gikk oppvåkningen mye bedre og de som leger hadde bedre kontroll på han. Vi har jo vært vant med beroligende før, men stolte på legen. Og det var nok lurt. Alt gikk på skinner, vi fikk begge være med inn for Maths ville ligge på pappas fang....-og jeg klarte ikke å stå på utsiden :/
Emla plasteret hadde fått sin virkning så det gikk bra å sett i veneflon.
"Oi, se!" sa han.
Det var en lege som drev med avledningsmanøver, en pappegøye på skulder'n, også holdt han traktoren i en hånd og en bil i andre...
Når de skyter inn de edle dråpene som han sovner av......da tuter mor.
Det er så forferdelig å se øynene rulle bakover og den perfekte kroppen blir slapp.
Og det å måtte gå fra han......sukk.

( Det var en trøst når jeg hørte pappsen senere pratet med jentene hjemme og sa:
"så gråt jeg og mamma litt" ;) )


Han sov godt på oppvåkningen, tok seg nok en ekstra formiddagsdubb  i samme slengen, men når han våknet gikk det smertefritt og lett.
Her er jeg, koser meg med kjeks, is og saft som de snille damene ga meg.









BÅNNSKI!!

Fikk med seg niste fra avdelingen, 3 Mariekjeks i en kopp :)



Sånn ser et dren ut. Som en bitteliten trådsnelle:


Nå blir det spennende å se om det endrer hørselen hans.
Han sover ihvertfall godt, og vi er fornøyd med dagen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar