mandag 27. februar 2012

Trend, og mitt vakre hjem

Ja, det har jo blitt veldig trendy med 'vakre hjem'.
Hjemmene våre skal se ut som et boligmagasin og som dratt rett ut fra Ikea eller Bohus.
Det skal være hvitt, hvitt, hvitt og franske bohemsk landsstil men en touch av shabbychiic.

Hm jaja....
Vær sin smak.
Det er utrolig vakkert å se på, og å oppleve....-men ikke å bo slik.
Tør man drikke kaffe i et sånt hjem?

Men det skal sies at JEG er ikke redd for å sette fra meg kaffekoppen på bordet mitt
siden bordet har samme farge som kaffen, og da gjør'e ikke no om jeg griser litt :P

Men i disse 'vakre hjem'.....
Kan ungene sitte å tegne med andre fargestifter enn hvit, beige og svak rosa????
Hva skjer om det kommer en gul legokloss i samlingen av lyserosa Barbie, og hva om bestemor har kjøpt en knalltøff joggebukse i GRØNN. IIIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiikkk, den passer ikke inn i prinsessens rosa klesskap som har glasshåndtak fra en bruktbutikk på Frogner. KRISEALARM!

Ja, jeg er nok rett på kanten til å mobbe alle med 'perfekte intriørblogger og vakre hjem'.

Men her er vårt barnerom, der de to minste tilbringer en del tid. Det ER hovedsaklig innredet i grønt og hvitt.....men kids er kids, og kids trenger et bredt fargespekter for å utvikle alle sanser......og når de roter skal man ikke se på det som rot men en god utvikling:-)
Ps: veldig ofte, ja nesten hver dag så er halve rommet i tillegg slengt utover hele stua når de roter/leker/utvikler seg ;)


Er ikke dette shabbychiik nok så vet ikke jeg ;)


Jeg er for øvrig veldig glad i en blogg som heter piasverden.com
http://www.piasverden.com/
hun inspirer meg og bekrefter at de vakreste hjemmene vi har, er de hjemmene hvor man faktisk kan se at det bor folk og barn leker!=)


En gang, så ønsker jeg meg et stooort kjøkken med peis og flatskjerm....så koslig å spise frokost da mens man ser på frokost tv og det knitrer i peisen!!! :-D

Det som for øvrig er veldig vakkert i mitt hjem, og som veldig mange andre hjem mangler er
BLOMSTER.




Min vakre orkide



Og mine nydelige Hortensia



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar