mandag 7. november 2011

Spinatsuppe

...-er det virkelig så vondt som man husker det fra heimkunnskapen i 6 klasse???
MÅ TESTES!!!



Finhakk 5 stk sjalott'nlauk  og et fedd hvitløk



    Vask spinaten godt, skjær opp


Begynn å grin over løken(!)
Jeg grein så innmari å..-trudde ikke den lille sjalotte'n var så sterk.
                                               

                                                        Fres spinaten sammen med løken


                                       Ha oppi 5 dl vann og et par ts med suppebuljong



Så ser det straks ut som noe Nora har laget i bøtta si uti hagen;)
                                                     

                                                       Rør inn et beger med creme fresh




Så skal suppa tas i blender'n...jah, dere ser jo åssen det går.
Jeg bruker aldri blender, så det er et forholdsvis ukjent område for meg. Har bare hørt Eivind har brukt den. Er lurt tips: avkjøl suppa litt før du tar den oppi, jeg hadde ikke fullt opp men holdt ikke godt nok på lokket, ble redd da den begynte å dure og slapp lokket :P SMART!
Etterpå gikk det så meget bedre, da fant jeg den rette teknikken:-)
Ps: her har jeg vasket så og si alt opp ;) Det var værre.

                                     Etter noen runder i blendern er har suppa fin konsistens


Det smakte ikke så gæli, men e rnok heller ikke favoritten..-mest fordi det er uvant. Smaker jo forsåvidt mest buljong..-blir spennende å høre dommen fra de andre.

Ta-taa :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar