torsdag 1. september 2011

Torsdagsmiddag ute!

Ja, idag tok vi helt av å spiste middag ute :-)
Det er jo ikke så ofte vi gjør det.
Men vi spiste bokstavelig talt ute.

Vi har en kjempefin plass ikke så langt unna hjemme, bare gå skauen opp så er vi der.
Sånn ser det ut:




Litt forbredelser hjemme før vi dro, men ikke mye. Greia er at det skal være like enkelt å lage om man har vært på jobb hele dagen og er dausliten og kjempesulten!!
Det skal være raskt enkelt og selvfølgelig godt :)
Først lagde jeg krutonger: (dette kan lages dagen før om så)

3 skiver med brød deles i terninger
Litt olje i panna..-her solsikkeolje
Krydre med aromat,grovt salt og pepper
Stekes i noen minutter til de blir harde
Legg de deretter over på tørkepapir så overflødig olje forsvinner
Sprøtt og godt!=) Mmmm....

*burde vært med hvitløk men jeg var tom*

Alt må ikke være hjemmelaget, Toro er en god venn og vi kommer til å være venner lenge,
han er en lojal og trofast venn...-deler han gjerne med dere :-)
Ferdig tomatsuppe helles over på termos siden vi skulle ut!

Kokte masse pasta, Fusilli fullkorn og hadde over i en isboks sammen med olje og salt.

JA jeg vet det er ikke sunt med salt....- sjekk det bryr meg!;) De e gøtt=)

Mia plukka piggsopp som Eivind stekte på stormkjøkkenet.


                                                              Olje, salt og pepper.


Må jo ha bål for å få god feelingen på plass..- det er bålplass der vi var
så vi har ikke fyrt bål ulovlig siden det enda er 14 dager igjen til det faktisk er lov!

Og røyken snur seg alltid til den peneste sies det;)

Dagens middag ble dermed.
Tomatsuppe med fullkornspasta,selvplukka piggsopp og hjemmelagde krutonger :-)
NAM!




Maths'ern syns det er meg stas å kunne rote i gresset og spise løv og jord.....naturens barn ;)
Han er for øvrig preget av at det er flertall med jenter i denne familen og har rosa pledd.

Den deilige dressen han har på seg er fra United Colour of Benetton :-)
Og lue fra Kapp Ahl!
(jeg elsker det lille monstermerket Kaxs fra Kapp Ahl, de har supert fleece og utetøy)

        Det var virkelig en deilig dag i dag.....nesten sommer, så Nora blottet seg til baris en liten stund.






Den nye kameraten til Nora som hun helst ville ha med seg i barnehagen i morgen, men jeg fikk overbevist henne om at han bodde i skogen og der hadde han det bra.
Mia ville jeg skulle kysse den, men jeg har jo allerede en prins.......- hun derimot kunne gjort det. Men nei.





                                                        Dødsbra bilde av mor og far :-)
Kan absloutt anbefales og spise ute folkens :-) Og ikke tenk at det er stress, planlegg dagen før om du er på jobb hele dagen.
Ja det er deilig å synke ned i sofaen, men man får ikke noe overskudd av det,
man blir bare lat,kranglete,sur og trøtt.
Og nei..-jeg prater ikke av erfaring.





Vi er en sko familie!
Alle har like dilla (omtrent) og er like glad i å få seg nye sko :-)
I dag var vi sporty og tok joggesko.


Eivinds blå og hvite Nike shox.


                                           Mias Nike sko (som er like mine bare med borrelås)


                                                                          Mine

                                                                    Noras Adidas

Lillemann går forløbig i sokkelesten :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar