onsdag 7. september 2011

Sa du trøtt?

Ja, det hender jo at man er det som småbarnsmor.....-ikke reint sjelden heller egentlig.
Enda jeg har aldri vært preget av mye nattevåk på noen av av mine barn, men når det da først skjer så er det jo skrekkelig vanskelig å få sandpapirøya til å holde seg våkne under hostekulene til den ene eller den andre.
Men hittil har jeg faktisk vært oppe flere netter med Maths enn det jeg har vært med Mia og Nora tilsammen..-trur jeg.
I natt var det for øvrig begge de minste som hosta.....-LITT!
Nora begynte før jeg hadde lagt meg, akkuratt ved midnatt sånn ca. Hu og Eivind satt på badet hvorav denne samtalen hørtes opp i 2 etasje:
"Nora, du skal pusse nesa di"
"Maaaaaammmmmaaaaaaaaaaaaaa!"
"NORA! Slutt å tull, mamma er ikke her,puss nesa"
"Wææææh! MAMMA! MAAAAAMMA!!!"
Jeg kommer ned, og det er som å slå av en bryter..-kurt stille.
Oooohhh, jeg er magisk :-)
Litt nesepuss,hostesaft og tåretørk..så i bingen igjen.
Ja, selvfølgelig VÅR binge.
I midten.
På tvers.
Nora ligger for tiden i reiseseng på våres rom siden hun e ri en urolig periode om natta.
Maths ligger oppe og sove som regel veldig godt når storesøster ikke er der å forstyrrer=)

Nå skal vi sove.

Hvor lenge jeg hadde prøvd å sove før Maths begynte å hoste inntenst inn i babycallen vet jeg ikke.
Ja for jeg hadde ikke sovna, men prøvd da.


Maths'n hoster og hoster så jeg går opp for å se til han. Han gir seg ikke og det er masse slim i hosten som vil opp. Huff, kjenner jo til den derre ekle kløinga i bringa når kulene kommer for fullt.
Jeg går med han, bysser, gir drikke, humper og stryker. Etter et par timer roer han seg i vogna, og han skal ha den tomme flaska si å gnage på. Jadda, er vel flere tenner på vei også.
Klokken er slagen to-et-eller-annet.

Pus har en eller annen gang ila tidlig natta kommet inn med ei sprell levanes mus,jeg er på jakt og skal ha dem uuuut...men når jeg tar i katta knurrer hu mot meg og musa hopper ut av kjeften hennes.
Yach! Ja jeg e'kke redd mus...men det er ikke favoritten heller asså.
Katten får omsider biti over denna musa igjen og jeg får jagd dem ut.
Bli ute!
*ja, de blei det*

Så i håp om å sove litt la jeg meg på en dunpute på sofaen og krommet meg til i håp om å reise til Drømmeland.
Armen går som en pendel på vogna, så den har en liten schwung som holder helt til prinsen har fallt i dyp søvn.
Jeg har sikkert sovnet FØR armen,for plutselig våkner jeg av en stinkende bæsjebleie kl 08 i dag ;)
Og ja, jeg har egentlig ingen grunn til å klage for jeg har garantert fått 4 timer med sammenhengende søvn :-)
Så dette innlegget er bortkasta for ingen som vil synes synd på meg alikevel.

Nå skal jeg ta prinsen i bæreselen og går opp til Sissel som bor hakket bratter enn oss oppi åsen her.
Hu BØR ha satt på kaffen!;)



Ha en finfin onsdag folkens=)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar